Klaar voor vertrek

16 juli 2016 - Brussel, België

Na gister aangekomen te zijn in Zaventem en een hapje gegeten te hebben, zochten we al vroeg ons bed op. Xián en Maike, die samen op een kamer liggen, besloten voor het slapen gaan de film over de adoptiereis nog eens te bekijken. Er werd veel gelachen, "aaawh geroepen" en af en toe ook serieus over China en adoptie gepraat.

Na een wat onrustige nacht bleek vooral Maike nog wat opstart probleempjes te hebben. Het gekookte ei dat de serveerder zo lief had aangegeven, bleek minder gekookt dan gedacht (lees rauw) en binnen no time zat haar hele broek dan ook onder het eigeel. Dan maar een broodje gezond (zonder ei). Maar ook de komkommer en tomaat bleken maikes broek te kunnen vinden. Een goed begin van een lange dag.. Gelukkig was daar Xian die het geheel met haar nieuwe camera allemaal vast heeft weten te leggen, wat ze ook de rest van de reis zal blijven doen zodat we naast een blog en foto's ook een aftermovie zullen hebben. We vertrekken nu naar het vliegveld, waar we om half 2 op zullen stijgen richting Beijing. Van 12 tot 6 een tijdje uitzitten totdat we door kunnen naar Hongkong, waar we om 4 uur Chinese tijd aan zullen komen.

Jullie horen van ons!

1. Nelletje:
    16 juli 2016
    Prachtige reis toegewenst!! Pas op voor eieren Maike. Xian natuurlijk heel bijzonder!
  2. Babs:
    16 juli 2016
    Heel veel plezier, ik ga jullie volgen, erg spannend.