In Sneltreinvaart naar Guillin

25 juli 2016 - Guilin, China

Vandaag vroeg uit de veren, we zijn klaar voor het tweede blok in onze vakantie. We nemen afscheid van de drukke steden Hongkong en Gangzhou en van gids Conny en stappen het ultra moderne treinstation binnen en gaan met de trein richting de rust in een nieuwe provincie.

20160724_080744

IMG_0188

Het station van Guangzhou lijkt wel een luchthaven, alles verloopt uiterst rustig en gladjes. We zitten op vaste gereserveerde plaatsen in een mooie coupe, omringt door alleen Chinezen en we genieten van het veranderende landschap om ons heen.

Met een uiterst moderne trein reizen we richting Guilin. Een heerlijke ervaring, onze reis van ongeveer 3 uur verloopt in een sneltreinvaart  van ~250 km/h.

IMG_0171

Vanaf Guillin is het nog een auto rit van meer dan 2,5 uur door de bergen naar het dorp Ping’an in Longji, daar waar de rijstterrassen al ruim 800 jaar liggen op een hoogte van ruim 800 meter.

Ons hotel ligt trouwens veel hoger dan waar we zijn afgezet de taxi-driver, het hotel is slechts lopend bereikbaar. We voelen behoorlijk bezwaard als we gebruik maken van de kleine Chinese familie niet groter dan 150 cm, die als dragers onze verzameling Samsonite koffers van zo'n 20-25 kg op de rug naar ons hotel brengen. Wij volgen zelf, hijgend en uitgeput met gebruikmaking van verschillende tussenstops.

IMG_0248 IMG_0242

We lopen door het drop, genieten en zien een Chinese dame druk bezig, met het slachten van haar tamme eend.

Eend wordt geslacht

We krijgen honger, het is tijd voor een lekker hapje eten en een koud biertje.

1. Oomanel:
    25 juli 2016
    Wistenjullie dat het hotel zo hoog ligt?is het wel een beetje confortabel?
    Een zwembad enzo?
  2. Oma:
    25 juli 2016
    Wat een geweldige verhalen en prachtige foto's we genieten er van.
    Regelmatig kijken we of er al weer een is.wat we ons afvragen, als jullie iets willen bekijken buiten het dorp moeten jullie dan eerst naar beneden ? Even voor een hapje en een drankje afdalen is niet zo erg maar je moet ook weer omhoog.
  3. Margreet:
    25 juli 2016
    Wat een prachtige reis. Erg leuk om jullie avonturen te lezen! Nog veel plezier verder. Groetjes van ons alle vier!